Strategie - Hoog in Google - Meer uit Email - Travel

Amsterdam e.o.

+31643131298

contact@carpmarketing.nl

Menu

KPI advies

Op alle onderdelen binnen een bedrijf is het raadzaam om KPI’s te bepalen. Zowel op directie niveau als marketing inzet en processen in een organisatie. Deze doelstellingen moeten wel met elkaar aansluiten om resultaat in alle lagen en onderdelen van de organisatie te realiseren. Het kan niet zo zijn dat marketing een KPI heeft die niet aansluit bij de visie van een bedrijf. Ook investeren in techniek en processen moeten aansluiten bij de doelstellingen. Een goede KPI structuur uitwerken is hierbij noodzakelijk.

Om de juiste KPI’s te kunnen bepalen moet er van hoog naar laag worden gekeken in een organisatie. Wat is hoog over de visie en hoe kunnen we die visie vertalen naar alle onderdelen van een bedrijf. Na de visie volgt het in kaart brengen van de verschillende discplines binnen het bedrijf en kijken waar de knelpunten zitten om de visie te behalen.

Directieniveau:
Wat zijn de doelstellingen voor de komende jaren? (short term/longterm
Welke middelen en budgetten worden er beschikbaar gemaakt om deze doelstellingen te behalen?
Wat is de verdeling van dit budget per discipline binnen een bedrijf? Denk aan technische ontwikkeling, gebruik systemen, personeel, marketing spend, supply chain en klantenservice.

Door deze doelstellingen uit te werken en inzichtelijk te maken wordt dit de visie van het bedrijf. 

Salesniveau:
Hoe ziet het salesproces eruit?
Wie zijn jullie klanten? Hoe komen jullie met hen in contact?
Wie uit het salesteam heeft de meeste kennis van de klanten?
Welke trends spelen binnen jullie markt? Hoe spelen jullie hierop in?
Wat is precies een lead, hoe wordt een lead gekwalificeerd?

KPI’s kunnen zijn: 15 unieke klantcontacten per week zorgt voor een x% orders per maand. Of naast het huidige assortiment per maand 5 nieuwe producten aanbieden die aan het begin van de cyclus zitten en kunnen doorgroeien naar moneymakers.  

Marketingniveau:
Welke huidige middelen/tools worden gebruikt om doelstellingen te kunnen behalen?
Welke middelen die niet gebruikt worden zijn een toegevoegde waarde voor het extra genereren van omzet?
Wat zijn de verschillende rollen binnen het team en hoe zijn die opgevuld? 
Welke doelstellingen (zowel offline als online per kanaal) kunnen worden omgezet in KPI’s?

Dataniveau:

Wat kunnen we meten? Wat zouden we willen meten om te anticiperen en kan nu nog niet?
Welke producten/diensten zijn succesvol en welke niet?